El Museu Marítim de Mallorca avança en el procés participatiu per al disseny del seu Espai educatiu a Ses Voltes
El Museu Marítim de Mallorca avança en el procés participatiu per al disseny del seu Espai educatiu a Ses Voltes
(17/05/2020)
- Departament de Cultura, Patrimoni i Política Lingüística / Comunicació i Premsa
La feina feta s’ha difós avui diumenge, coincidint amb l’etiqueta #SomnisMW proposada en el marc de la Museum Week
El Museu Marítim de Mallorca ha difós avui material audiovisual sobre el projecte participatiu per al codisseny de l’Espai educatiu del Museu Marítim de Mallorca a Ses Voltes (Palma) que fa en col·laboració amb Sa Galania. Art, cultura i mediació, coincidint amb el darrer dia de la Museum Week, i vigília del Dia Internacional dels Museus, en què l’etiqueta proposada és #SomnisMW. Segons ha explicat el director del Museu Marítim, Albert Forés, “ho hem fet coincidir perquè de moment el projecte és un dels nostres somnis i desitjam que aviat es faci realitat”.
Forés ha explicat també que en aquesta experiència han participat alumnes de l’IES Joan Alcover, la Cooperativa Jovent, amb el CFGS Animació Sociocultural i el CFGS Integració Social de l’IES Ramon Llull i els alumnes de disseny d’interiors de l’EDIB, a Palma.
Un dels objectius del Museu Marítim de Mallorca és convertir-se en un espai per a totes i apropar-se també a la diversitat del col·lectiu de joves, “per això durant diferents trobades hem dialogat amb els joves de Ciutat sobre la seva relació amb els museus, els seus interessos i quines aportacions farien perquè la nova seu del Museu sigui un espai atractiu, acollidor i inclusiu per a totes i tots els habitants de la nostra illa”.
En aquest procés s’ha fet servir una metodologia participativa i sumativa on cada un dels grups participants ha assumit el desenvolupament d’una part del procés de construcció.
Així els grups de Joan Alcover i la Cooperativa Jovent, dins un espai de pensament i debat, han reflexionat sobre el paper dels museus en la nostra societat, han compartit els seus interessos i detectat possibles necessitats de la població pel que fa als museus. A la següent etapa els estudiants d’Integració Social i Animació Sociocultural de l'IES Ramon LLull, han traçat possibles línies d’intervenció i acció educativa aprofundint sobre la dimensió social dels museus. Per últim, amb aquest full de ruta els estudiants de disseny d’interiors de l'EDIB han elaborat el disseny de l’espai necessari per acollir totes aquestes aportacions, tenint en compte la dimensió física per aconseguir un espai cultural inclusiu. La feina es va iniciar abans de l’estat d’alarma i s’ha fet de manera telemàtica durant el confinament.
Aquest treball està emmarcat en el Dia Internacional dels Museus, 18M, sota el lema: Museus per la Igualtat, diversitat i inclusió. L'objectiu del projecte és fer partíceps a diferents grups de joves de Palma, que per raons diverses no visiten els museus.