III Cicle formatiu per al personal municipal

 

Durada:

66 hores

Modalitat:

En el conjunt del cicle: sessions presencials (51 hores) i per videoconferència ZOOM (15 hores)

Acreditació:

D’assistència. El sol·licitant s'inscriu a les sessions formatives que més li convinguin segons els seus interessos i necessitats formatives. Després rebrà una certificació segons les hores lectives en què hagi participat. 


Continguts i equip docent:

07/10/2024 de 9,30 a 14,30 h

Auditori del Centre Empresarial Son Espanyol (Parc BIT). C/ Laura Bassi, s/n. Palma

La gestió dels residus municipals i la nova taxa per generació1. Marc legal de la nova taxa o prestació patrimonial sobre generació de residus de la Llei 7/2022. Ignacio Durán Boo. Conseller Tècnic. Agència Tributària a l'ajuntament de Madrid. 2. Estat actual de les taxes de gestió de residus en els petits i mitjans municipis. Ignasi Puig Ventosa cap de projectes a ENT Medi Ambient i Gestió (Barcelona). 3. Anàlisi i criteris per a la definició del model a la ciutat de Madrid. María Rosario Villena Cerón, Subdirectora General de Servicios Jurídicos Tributarios de l'Agència Tributària a l'ajuntament de Madrid. 4. L'elaboració de l'estudi tècnic-econòmic de la nova taxa per generació de residus a la ciutat de Madrid. Micaela Torija Carpintero. Secretaria General de la Agència Tributària a l'ajuntament de Madrid.

 


14/10/2024 de 9,30 a 14,30 h

Saló d'actes de l'edifici Guillem Mesquida (UNED-Illes Balears). Camí Roig, s/n. Polígon Son Castelló. Palma

La gestió urbanística en el mercat immobiliari. 1. L'Urbanisme i el seu impacte al mercat Immobiliari. 2. L'Urbanisme com a única solució davant la manca d'habitatge. 3. Simplificació administrativa en la tramitació de llicències. Anàlisi d’un cas pràctic. Ángel Hoyos Vich. Advocat especialista en urbanisme, dret immobiliari i de la construcció.

 


24/10/2024 de 9,30 a 14,30 h

Sala d’actes de la Federació d'Entitats Locals (FELIB). C/ del General Riera, 111  Palma

Novetats legislatives en les prestacions de Seguretat Social. 
1.Prestació d’ingrés mínim vital. Titulars, beneficiaris, requisits i quanties. Carmen Sánchez Montero (cap de secció d’ingrés mínim vital en la Direcció Provincial de l’Institut Nacional de Seguretat Social a les Illes Balears)
2. TUSS (Tu Seguridad Social): Prestacions de jubilació i naixement i cura del menor per via telemàtica. María del Campo Rodríguez Casas (directora del centre de cita Prèvia per a prestacions als Centres d'Atenció i Informació de la Seguretat Social (CAISS) a la Direcció Provincial de Balears de l'Institut Nacional de la Seguretat Social)

 


29/10/2024 de 9,30 a 14,30 h

Saló d'actes de l'edifici Guillem Mesquida (UNED-Illes Balears). Camí Roig, s/n. Polígon Son Castelló. Palma

La tramitació dels títols urbanístics: conceptes bàsics i novetats legislatives. Pedro Fullana Barceló. Advocat de la CAIB i actualment ocupant lloc de feina d’Advocat del Consell de Mallorca.

 


04/11/2024 de 9,30 a 14,30 h

Sala d’actes de la Federació d'Entitats Locals (FELIB). C/ del General Riera, 111  Palma

Aspectes clau en la Tresoreria de la Seguretat Social

1.Devolucions de prestacions indegudament percebudes amb especial referència amb IMV i altres no contributives. Fraccionament de deute. Margarita Tomás Molinet (cap de la Unitat Funcional Bàsica 04, Control de Cotització a la Direcció Provincial de la Tresoreria General de la Seguretat Social de Illes Balears)
2. Recursos i embargaments des de la Tresoreria General de la Seguretat Social. Begoña Valdes de Olives (cap de servei tècnic d'impugnacions a la Direcció Provincial d'Illes Balears de la Tresoreria General de la Seguretat Social)
3.Cotització, regularització i deutes en règim especial de treballadors autònoms. Begoña Camara Valdes-Albistur (Directora de l'Administració de la TGSS de Manacor de la Direcció Provincial d'Illes Balears de la Tresoreria General de la Seguretat Social)
4.Sistema especial per a treballadors/es de la llar. Begoña Camara Valdes-Albistur (Directora de l'Administració de la TGSS de Manacor de la Direcció Provincial d'Illes Balears de la Tresoreria General de la Seguretat Social)

 


12/11/2024 de 9,30 a 14,30 h

Sala d’actes de la Federació d'Entitats Locals (FELIB). C/ del General Riera, 111 Palma

Del producte turístic a la destinació sostenible. El turisme com a eina de desenvolupament 1. Anàlisi, creació, desenvolupament i millora de productes turístics locals. Monica Nuñez. Consultora en Desenvolupament i Gestió de destinacions sostenibles 2. Construir una marca per a destinacions sostenibles Pilar Domínguez. Fundadora i directora de Mandarina Brand Society encarregada de la direcció estratègica i execució de projectes vinculats a Turisme.

 


La mateixa jornada en dos seus diferents

14/11/2024 (Palma) de 9 a 14,30 hores

Sala d’actes de la Federació d'Entitats Locals (FELIB). C/ del General Riera, 111 Palma

15/11/2024 (Inca) de 9 a 14,30 hores

Sala de conferències Museu del Calçat i de la Indústria. Av. de General Luque, 223 Inca

Anàlisi pràctic de la contractació pública des de la gestació fins a la finalització. 1. Aspectes preparatoris essencials d’un contracte públic. Condicions especials d’execució. Responsable del contracte (unitat de seguiment). Penalitats. Prerrogatives Administració ( modificació, suspensió, resolució...). José Manuel Barrero García. Secretari general de l’ajuntament de Llucmajor. 2. Criteris de solvència tècnica. Drets i obligacions de les parts a la contractació pública des del punt de vista tècnic. Obligacions per mantenir la igualtat i competència. Exigències funcionals i/o rendiments. Especificacions tècniques. Claus per a la redacció de plecs de prescripcions tècniques. David Casero Rodríguez. Tècnic de la Diputació Provincial de Càceres

Número màxim d'assistents a cada seu: 40

 


18 i 20/11/2024 de 9,30 a 14,30 h les dues sessions

Sala d’actes de la Federació d'Entitats Locals (FELIB). C/ del General Riera, 111  Palma

Elaboració d’un pla de comunicació a l’Administració pública 

1. Què es un Pla de Comunicació. Components i beneficis. 2. Anàlisi i diagnòstic de la situació i l’entorn. 3. Definició d’objectius i disseny estratègies de Comunicació. 4. Elaboració de missatges clau. 5. Elecció canals de comunicació. 6. Creació del Pla de Comunicació. Planificació de campanyes. 7. Avaluació i control Pla de Comunicació. Roger Gotarredona  Fiol. Professor de Màrqueting del Departament d’Economia de l’Empresa de la Universitat de les Illes Balears i consultor d’empreses en àrees de màrqueting, management, comunicació i estratègia comercial.

Criteri d’avaluació: En aquestes dues jornades es valora l’assistència de com a mínim al 90% de les deu hores programades.

 


Totes les sessions per videoconferència ZOOM de 16 a 18,30 hores

 

12/11/2024 Fòrums sobre Autodesk Revit Architecture (I): Interfície, navegació i conceptes bàsics de Revit.

14/11/2024 Fòrums sobre Autodesk Revit Architecture (II): Superfícies topogràfiques georeferenciades.

19/11/2024 Fòrums sobre Autodesk Revit Architecture (III): Organització del navegador de projectes i creació de vistes

21/11/2024 Fòrums sobre Autodesk Revit Architecture (IV): Configuració dels gràfics de les vistes del model.

25/11/2024 Fòrums sobre Autodesk Revit Architecture (V): Elaboració de làmines i caixetí personalitzat

26/11/2024 Fòrums sobre Autodesk Revit Architecture (VI): Elaboració de plànols, impressió i exportació


Requisit: per aprofitar al màxim les sessions l’assistent ha de tenir nocions bàsiques sobre l’eina de disseny REVIT


Destinataris / requisits:

Personal adscrit a àrees o departaments amb funcions o tasques relacionades amb els con-tinguts a impartir en cada sessió formativa.    

Obert a càrrecs electes

Criteris d'avaluació:

El sol·licitant s'inscriu a les sessions formatives que més li convinguin segons els seus interessos i necessitats formatives. Després rebrà una certificació segons les hores lectives en què hagi superat els següents criteris: 
- Cada sessió formativa es supera assistint al 100% de les hores establertes en la sessió determinada. 
- És obligatori que l’alumne/a participi en totes les sessions per videoconferència amb la càmera activada des d’un espai sense interferències habilitat per a la formació. 


Data límit d'inscripció:

Oberta la preinscripció mentre quedin places vacants en alguna sessió formativa


Informació relacionada