V cicle de conferències: Novetats en l’àmbit de l’Administració local

 

Durada:

45 hores (totalitat del cicle)

Modalitat:

Presencial (35 h) i telepresencial (10 h) a través de classes per videoconferència per l’aplicació ZOOM

Acreditació:

D’assistència. El sol·licitant s'inscriu a la sessió formativa que desitgi. Després rebrà la certificació de les hores lectives en les quals hagi participat.


Continguts i equip docent:

01/04/2025 · 9,30 a 14,30 h 
Sala d’actes de la Federació d'Entitats Locals (FELIB). C/ del General Riera, 111  Palma

Contractació i gestió de fons europeus (MRR i Feder-Pla d'Actuació Integrada) 1. Qüestions clau i pràctiques en la gestió de la contractació en contractes finançats amb fons europeus. 2. Acords marc i sistemes dinàmics d’adquisició. 3. Despeses amb finançament afectat i contractació pluriennal en la gestió de fons europeus. Francisco Javier de Miguel Astorga. Interventor d’Administració local a l’ajuntament d’Almassora (Castelló)


04/04/2025 · 9,30 a 14,30 h 
CANVI LLOC A: Auditori del Centre Empresarial Son Espanyol (Parc BIT). C/ Laura Bassi, s/n. Palma

La gestió de la temporalitat a l’Administració local a partir de 2025: l’aplicació de les normes finalitzat el procés d’estabilització. 1. La situació de la normativa de la temporalitat a 2025. El resultat dels processos d’estabilització. 2. La temporalitat com a forma d’accés a la funció pública local. 3. El règim jurídic de l’abús de la temporalitat. 4. Les borses de treball i els riscos jurídics de la seva gestió. 5. La gestió de la taxa de reposició d’efectius per al 2025. Taxa, temporalitat i convocatòries de personal permanent. 6. Les Ofertes d’Ocupació Pública: el canvi de criteri sobre el període d’execució. Ofertes d’Ocupació i empleats temporals. 7. La dificultat de la gestió de la interinitat laboral: el contracte de substitució en plaça vacant.  8. La gestió de la interinitat funcionarial: la durada dels nomenaments interins. 9. La fugida del dret laboral cap al dret funcionarial. 10. La problemàtica de la irregularitat laboral: a on va la figura dels indefinits no fixes? Xavier Boltaina Bosch. Directiu professional -especialista en RRHH-, Diputació de Barcelona. Professor de Dret i Ciència Política, Universitat Oberta de Catalunya


10 i 11 /04/2025 · 9,30 a 14,30 h (ambdues sessions) 
Sala d’actes de la Federació d'Entitats Locals (FELIB). C/ del General Riera, 111  Palma

Aplicabilitat pràctica de les noves obligacions de les entitats locals després dels fons Next Generation EU. 1. Claus per a l'aplicabilitat dels fons Next Generation EU. 2. Disseny i adaptació a una EELL. 3. Instruments d'autoregulació 4. Integritat en la contractació pública. 5. Casos reals d’implementació d'integritat a la contractació pública 6. Mesures clau per transformar la gestió pública local. Fátima Lozano Villavieja. Interventora a l’ajuntament d’Azuqueca de Henares (Guadalajara)


16/05/2025  · 9,30 a 14,30 h
Sala d’actes de la Federació d'Entitats Locals (FELIB). C/ del General Riera, 111  Palma

Funcionament del ple, drets i deures de les entitats locals. 1. Drets i deures dels membres de les entitats locals, règim dels grups polítics i membres no adscrits i normes de funcionament del ple. 2. Novetats normatives i jurisprudència aplicable. Eulalio Avila Cano. Titular de l'òrgan de suport a la junta de govern local de l'ajuntament de Fuenlabrada (Madrid)


14 i 15 /05/2025  · 16 a 18,30 h (ambdues sessions)
Sessions telepresencials amb videoconferència amb aplicació ZOOM

Intel·ligència Artificial a l’Administració Local: Eines Pràctiques per Millorar l’Eficiència. Primera part. 1. La IA a l’Administració local mitjançant models de llenguatge (LLM) amb versions gratuïtes. 2. Exploració d'eines d'IA que poden ajudar a optimitzar processos, millorar l’eficiència i agilitzar la comunicació. Carme Monserrat Querol. Auditora de comptes i sòcia a Martínez Comín (Barcelona)


21 i 22 /05/2025  · 16 a 18,30 h (ambdues sessions)
Sessions telepresencials amb videoconferència amb aplicació ZOOM

Intel·ligència Artificial a l’Administració Local: Eines Pràctiques per Millorar l’Eficiència. Segona part. 1. Redacció de prompts (Prompt Engineering). 2. Ús de l’anàlisi de dades amb el contrast de documents legals, etc. 3. Treballs d'anàlisi de dades financeres utilitzant ChatGPT incorporat a Excel. Carme Monserrat Querol. Auditora de comptes i sòcia a Martínez Comín (Barcelona)


21 i 28 /05/2025 · 9,30 a 14,30 h (ambdues sessions) 
Sala d’actes de la Llar de la Joventut. C/ del General Riera, 111  Palma

Competències emocionals en el lideratge i la gestió d’equips de treball a l’Administració pública 1. Les competències emocionals. Consciència emocional, regulació, autonomia, habilitats socio emocionals, habilitats per a la vida i el benestar. 2. Estils de lideratge. 3. Els processos de pensament creatiu realista constructiu. Intenció, voluntat, decisió i acció. Empoderament constructiu. 4. Autoconeixement, empatia, comunicació i assertivitat. Comunicar amb claredat i adequació propostes i objectius. L’art d’escoltar i de dialogar. Coneixement i pràctica de la mediació i el consens. Raúl Genovés Company. Doctor en Filosofia. Professor del departament de Filosofia i Treball Social de la UIB. Codirector i coordinador del Màster en Competències Emocionals de la UIB


Destinataris / requisits:

Funcionaris/es d’Administració local amb habilitació de caràcter nacional, directius, i altres empleats/des públics d'àrees o departaments amb funcions relacionades amb qualsevol de les matèries objecte de l’activitat formativa, tal com personal d'intervenció, secretaria, tresoreria, recursos humans, etc.

(obert a càrrecs electes)

Criteris d'avaluació:

El sol·licitant s'inscriu a les sessions formatives que més li convinguin segons els seus interessos i necessitats formatives. Després rebrà una certificació segons les hores lectives en què hagi superat els següents criteris: 

Compleix amb els requisits establerts en qualsevol sessió formativa.

En la part presencial
- Cada sessió formativa es supera assistint al 100% de les hores establertes en la sessió determinada.
- Cal documentar l’assistència mitjançant la firma al control de presència.
- Implicació en haver de seguir i comprendre les explicacions i/o els debats plantejats per l’equip docent o els companys d’aula.

En la part telepresencial (videoconferències)
- Assistència al 100% de les hores telepresencials establertes a cada sessió formativa
- Documentar l’assistència mitjançant la seva firma al control de presència.
- S’implica en haver de seguir i comprendre les explicacions i/o els debats plantejats per l’equip docent o els companys d’aula.
- És obligatori que l’alumne/a participi en totes les sessions per videoconferència amb la càmera activada des d’un espai sense interferències habilitat per a la formació.
- És incompatible l’assistència a l’acció formativa amb la dedicació a altres tasques.


Data límit d'inscripció:

Mentre quedin places vacants en alguna sessió formativa


Información relacionada